Peluang Kedua...

kalau laa maseh ade peluang kedue untuk semue prkare yg kite TAK SEMPAT NK BUAT,XSEMPAT NAK UCAPKAN,XSEMPAT NK BTOL KAN..waaahh..bagosnye...aku da ckop brsyukur untuk itu...tp syg...peluang ke2 cume untuk org yg brpeluang mgalami peluang itu...
mcm aku sendiri...byk bnde yg aku nk buat kalau ade peluang kedue..byk yg aku nk perbetulkan dalam hidup ny..
kalau masih ade kesempatan untuk aku blaja btol2..
kalau masih ade kesempatan aku ckp kt kwn ku yg aku syg dye..
kalau masih bole aku prbetulkn cre layanan aku pade sang kekasih..
kalau masih ade peluang untuk kutebus kesilapan trhadap ibu bape..
mungkin kah ade peluang untuk aku mnjadi diri aku yg sebnarr spt sblom ini??
kalaulaahh...kalaulaah...dan segale mcm kemungkinan yg kite mahukan..

tp kuase tuhan...kite hanya mampu merancang..mengangankan...mengimpikan..tp..cume allah yg tahu ape yg trbaik untuk kite..
jadi..mungkin peluang kedue sudah trtutup untuk kite kan??tp hidup yg masih berbaki..bersisa ini..mungkin kite boleh buat dgn sebaik mungkin..supaye satu hari nanty xde laa istilah.."MENYESALNYE AKU..KALAULAH....." sebb mungkin..mse kite mnyesal dan nk prbetolkn kesilapan..peluang kedue tiade untuk kite...
mungkin juge..peluang itu tidak ade lg untuk hari esok...jgn brlengah jike kite mampu prbtolknnye sekarang....
korg nak dgr sebuah cerite..

amir seorang pengidap barah otak yg telah memasuki stage trakhir..doktor cume beri mase 3 bulan sahje untuk hidup..dan selebihnye..cume ditangan ALLAH...amir cume duduk di rumah tnpe melakukan ape2 aktiviti..sampai la pade bulan trakhir dye dijgke akn pergi dr bumi allah..dye memberanikn diri untuk keluar kebndar..ibunya mmberi izin..dgn syarat..tidak akn pergi lame..amir pon kebandar.smpai di satu kedai cd..amir masuk...dye jatuh hati pndang pertame pade seorang jurujual dikedai cd itu..dadanya tibe2 bergetar..sumpah..selama 20 tahun dye brnyawa..ini la pertama kali dye mersakn keindahan yg dye sendiri xtaw..tibe2 dye mncapai 1 cd..dan pergi kekaunter bayaratn dimane gadis itu duduk...
amir: sye nk beli yg ini.
gadis: cik nak sye balut ke cd ny..
amir lantas mengangguk..setelah siap dibalut..gadis itu memberi bungkusan cd itu pade amir..sambil trsenyum..
dan begitu juga dihari2 mndatang..amir terus2 an brkunjung ke kedai cd itu niatnya bukan untuk membeli cd..tp untuk menatap wajah gadis yg sudah brjaya mncuri hatinya dan brmimpi tntangnya..cd2 yg dibeli amir..langsung tidak berusik..dia langsung tidak membuka bungkusan cd itu...sbb bg amir..cd cume 1 alasan untuk dye mndekati gadis itu...
1 hari amir memberanikan diri..selepas gadis itu memberi bungkusan cd itu pad amir..amir menghulurkan sekeping kertas pada gadis itu..

"ny no syee..0114325678-amir"

keesokan harinye..amir tidak dtg ke kedai cd itu seperti biase..dan seterusnye 2,3 hari selepas itu...gadis penjual cd yg ingin kan kepastian itu..menelefon no amir dan telah diangkat oleh ibu amir..pade gadis itu ibunye memberi khabar yg amir telah kembali kerahmatullah 3 hari yg lepas...
apabila ibu amir membuka bilik amir..dilihat..berbungkus bungkus cd yg berbalut yg belum dibuke...dicapainya 1...dan dibuka balutannya..alangkah trkejutnya dgn ape yg ibu amr jumpa

"hye..awk cute n hensemla la...sye nk kenal dgn awk boleh??"-ayu nazirah

ibu amir mncapai lagi 1 bungkusan..dan dilihat ayat yg same trtera disekeping kertas..
sehinggalah di bungkusan trakhir..masih lagi..ayat yg same dr org yg same...


dalam kisah ini..sebenarnye siape yg xingin mengambil peluang yg ade??jgn tunggu trlalu lame untuk meluahkan ape yg kite rase dlm hati kite dlm jiwe kite pade org yg kite syg..
sbb bg aku..mungkin esok matahari xmungkin lagi menyelak ruang mata..

notaringkas:memendam itu indah..menutup perasaan juga nikmat..cinta dlm hati..sebuah pengorbanan...tp..mungkin kah masih ada esok untuk sidia mngetahui kata hati kita??

xkn bace2 jerk awak..komen2 laa sket.. n thx for viewing this post ♥

2 comments:

  1. post terbaik atox bace at blog ko zoul heheheheh berasas..

    ReplyDelete
  2. hmm :'( sensetip ah , barah otak , ingat kat ex couple :( hmm , btw , post terbaekk <3

    ReplyDelete