EGOKAH AKU?

ego..adekah ego itu baek untuk kesihatan??adekah ego itu perlu ade untuk sume org?
aku pon xtahu..aku plak mcm mne??aku ade ego ke??
kawan aku ckp..aku terlalu ego smpaikan aku sanggup kehilangan org yg aku syg~
ermm..mmg btol pon..setakat ny aku da ilang ramai org sebab EGO aku yg tinggi ny..
ade pulak kawan cakap aku ny bukan EGO..tp MENGADE n NAK KAN PERHATIAN..
korg rase aku pulak mcm mne??aku pernah dgr 1 cerite..SEBAB EGO SESEORANG TOH HILANG ORANG YG DYE SAYANG..sdih jerk ble igt cerite toh..sebab sgt berkait rapat dgn aku...aku nak nasihatkan korg..xperlulah EGO dalam sebuah perhubungan..sebb dgn EGO..hubungan uh akan mati macam toh aje..aku ckp mcm ny berdasarkan pengalaman..tp jgn laa samapi EGO uh mguasai diri kite pulak..smpai kanhilang nikmat untok idop..phm x ape yg aku cube smpaikan??

mcm ny la..contoh nye..EGO uh menjadi terlalu OVER PROTECT DIRI KITE..smpai kan..kite xsanggop terluke..xsanggop mempelajari kehidupan dgn care tersendiri..
kite sentiase BERHATI2 dlm ape2 yg melibatkan PERASAAN..bg kite..BIARLAH HATI ORG LAIN YG SAKIT..asalkan BUKAN HATI KITE YG MERANE...sehinggakan..sanggop melukekan atey org2 yg kite syg~kwn aku pernah ckp..EGO uh mungkin trjadi sebab kite blom jmpe org yg BTOL2 KITE SYG n xSANGGOP KEHILANGAN..mungkin btol n mungkin x..sebab aku PULAK..SANGGOP ILANG ORG YG BTOL2 AKU SYG..asalkn ego aku menang..
dasyat kn penangan EGO dlm diri aku?

tp dr sudut lain plak..sebenarnye EGO uh ade kepentingan nye juge..menunjukkan SEBESAR MANE HARGE DIRI KITE..n trletak kt mane MARUAH KITE...xkn selamenye nk tgok diri di pijak..diTINGGAL..diBULI...dgn pemikiran mcm ny la..yg membuat EGO aku makin bertambah2..melimpah ruah..mcm mne plak ngan korg??
ade yg suroh aku TURUNKAN EGO demi kasih syg...tp mcm mne??i need SUM1 YG BOLE BERTAHAN DGN PERUBAHAN SIKAP AKU..trnyate maseh blom ade yg mampu bertahan dgn aku..

sebab itu la aku prefer untuk berseorangan..bile seorang..aku cume perlu jage hati aku tnpe perlu melukekan atau mnjage hati orang lain..tanpe perlu berase sakit n perit..mungkin dgn berseorangan aku masih boleh menjadikan EGO aku satu kemenangan..btol x?? aku perlukan seseorang yg BOLEH BERTAHAN dgn ego aku..bkn terlalu lemah..dan TERLALU MUDAH MELEPASKAN AKU..
jadi korg pikir2 kan..la..adekah EGO itu penting??atau EGO itu cume merosakkan sesuatu PERHUBUNGAN??renung2 kan la bersame..

p/s: pixs kat atas ny..ADELAH SEBAGAIMANA AKU SEKARANG~~yg org laen pon TAK AKAN PAHAM..

xkn bace2 jerk awak..komen2 laa sket.. n thx for viewing this post ♥

No comments:

Post a Comment