EsoK MungKIn tIAdE...


lagi beberape hari lagi hari rye...alhamdulilah..kite sume masih mndpt izin allah untuk beraye bersame...
beberape hari lepas aku dikejutkan dgn kematian akak kepade kwn aku..ye..aku xrapat dgn arwah..tp kematian dye wt aku sedar...oohh betape bertuahnye aku sebab masih lagi brnafas dlm dunie ini..
kepade sahabatku..takziah atas peninggalan akak trcinte...semoge tabah..dan kite yg hidup perlu meneruskan ape yg ade...
kematian..siape tahu bile ajal kite akn smpai kn??mungkin sekarang..mungkin mlm ny..mungkin esok maut akn mnjengah kite..dlm byk2 perkare yg trjadi dlm dunie ini...ajal la yg paling kite xduge...dtg tnpa khabar..kalau kite mati means trputus la hubungan antare yg meninggal dan yg maseh hidup..xkirre laa pkwe ke gf ke mak ayah...mereka xmungkin akan dpt berkomunikasi...mcm biase...namepon org da meninggal..

aku sendiri..takut untuk mati..sape xtakot bhaii..aku bukan mcm jai dlm cter kl gangster..ape dye ckpp.. "aku xtakot mati..tp aku xnk mati" ahhaa....aku takot bsebab...AMALAN..aku xckop amalan..dose aku pon brlambakk..erm yeala..ckp pasal amalan..smpai kemati pon blom ckop kn amalan aku..n smpai kemati pon..dose2 aku ade yg xtrhapus...tp yeala.. SAPE XNK MASOK SYURGA..

so..bagi kite yg maseh hidup didunie ini..gunekanlah nikmat hidup yg diberi tuhan sebaek mungkin..siape tahu esok sudah tiade untuuk kite..siape tahu matahari xkn lagi menyinar dihujung mata..berbaktilah untuk org tue selagi mampu..buat kebaikan untuk semue org selagi boleh...

jike aku mati aku mahu dikenang sebagai anak yg baek dan kawan yg setie..
sedekahkan aku sekurang kurangnye alfatihah jike kau trlalu berat untuk bacekan yasin untuk aku..
doakan aku dr jaoh kalau kau keberatan untuk ziarahi kuburku...
*pesanan trakhirku.. :')

xkn bace2 jerk awak..komen2 laa sket.. n thx for viewing this post ♥

No comments:

Post a Comment