sebuah kisah dan pengakhiran kisah.....

bersawang aku rase blog aku ny..da lme betol aku x update...statistic pon da maken berkurangg...oke ari ny aku nk update pasal ape yg da brlaku kt aku selame neyh....pengalaman idop aku sdrik...

setiap org ade ceriter dye yg trsendiri...semue org..trmasok aku..korg mak bapak korg...adeq..nenek makcik n sume laaa...typoo laa kalo korg ckp idop korg flat aje xde perubahan.idop korg cume dgn org yg same jerk...xde org len yg pernah hadir dlm idop korg..typoo laa kn..aku lgsong xpercaya..sbb aku sdrikk dlm idop aku ade byk kesah walaupon umor aku bru 21 taon..pengalaman byk mematang kn aku..dan untuk terus idop..pengalaman ade la sesuatu yg pnting yg akn mnjadi pengajaran dlm melalui kehidupan yg penuh dgn segale tnde tnye.....

mse kt sekolah..bermule kisah ceriter aku sbg seorg pelajar..mcm2 yg aku lalui..mcm toh jugek dgn korg kn??mse ny laa kite kenal erti persahabatan yg trjalin..istilah kawan baek members....sering brmain dibibir kite...ade plak yg telah memulekn kisah baru dlm sejarah..iaitu kisah cinte...mule laa berjanji setie..mule laa bermadah pujangga..padahal bilangan org yg mndirikn rumah tgge dgn kekasih yg dikenali mse sekolah..boleh dikire dgn jari laa....aku???aku juge ade kisah monyet mse disekolah..indah nye percintaan sehingge aku mule memasang angan ingin hidup bersama...tp spt yg aku katekn....mimpi xselalu indah..cinte itu kecundang jue....LUPE HENDAK AKU SELITKAN....SETIAP CERITE ANTARE KITE PASTI ADE PENGAKHIRAN...DAN KISAH CINTE MONYET YG AKU AGUNGKAN ITU...TRHENTI DISITU...setelah setahun 7 buln menyulam kasih....

dikolej pula....kehidupan aku berubah,...begitu pula dengan kisah cerite aku...bertukar musim..dengan watak yg berbeza disekeliling aku...spt biase..aku la watak utama...dan watak2 sampingan yg mnjadi penguat cerite...persoalannye...siape yg aku melakonkan waktak2 utama yg laen..untuk menemani ku???kisah kolej xseindah kisah yg trpapar dimajalah..malah lebih malang..xseindah yg ditayang kn di layar tv..segale2nye xseperti yg diharapkn...dan aku...sebagai pengarah dan pelakon watak utama dlm kisah aku sdrik...mungkin juga xmhu ade watak lain selain aku.....hari demi hari aku lalui dan setiap hari ade sahaje watak2 lain yg ingin memasuki kisah aku....tp alhamdulilah.aku brjaye managedd....aku brjaye mnjadi SEORANG PELAJAR,...dan aku masih lagi seorang pelajar...kisah cinte??xperlu la aku kate kn..dari dunia yg lurus...aku mule membuke kisah baru sebagai seorang PLU...kisah bersame kwn2 penk dan lessy2 yg cntek...kisah bersame si die yg aku syg....kisah sedih pengakhiran ceriter dengan seorang mantan kekasih....TERLALU BANYAK CERITE YG AKHIRNYE MUNGKIN BAHAGIA ATAUPUN DUKE...

mungkin korg xtaw..atau xpernah amek taw..atau buat2 xtaw..ataw malas nk amek taw...tp sebenarnye...setiap ari episod cerite kite brbeza2...contoh kalo "kite duduk dlm bas dan berjumpe sum1..kite brbual dn dye..tp di terminal terakhir,..kite trpkse berpisah untuk ke destinasi masing2..kisah antare kite brdue trhnti disitu....tnpa salam..tnpa pamit..."bg korg mungkin itu kisah biase...tp bg aku..mungkin itu permulaan untuk satu pehubungan y xdiduge..btol x???mungkin dye akn jd kekasih ke..abg agkt kee...pakcik sedare ke..bpak tiri ke...KEHIDUPAN XTRJGKE..DAN KITE SENDIRI XDPT MNGAWALNYE...

so lepas ny..hargai la setiap episod cerite yg akn kite lalui dimase mndatang...mungkin kisah aku,kau korg sume..pengakhirannye bukan laa sebuah kisah duke..atau sebuah perpisahan...mungkin satu kisah baru akn tejalin antare kite....mungkin kau yg tgah bce blog aku ny...akn ade kisa dgn aku...mungkin sebuah persahabtan....
SEMUA YG BERLAKU XDIRANCANG..TP MUNGKIN ITU YG TRBAEK UNTOK KITE...
RENUNGKN LAA SaHABAT.....




xkn bace2 jerk awak..komen2 laa sket.. n thx for viewing this post ♥

No comments:

Post a Comment